Albert Heijn is voor het zesde jaar op rij verkozen tot de meest duurzame supermarktketen van Nederland. Dat is de uitkomst van de Sustainable Brand Index™ 2022, het grootste en meest toonaangevende onderzoek in Europa op het gebied van consumentenmerken en duurzaamheid. Belangrijke drijfveer achter deze waardering is het aanbod van biologische, fairtrade, vegetarische en veganistische producten in het assortiment.
Marit van Egmond, ceo Albert Heijn: “Deze titel is een belangrijke erkenning van consumenten voor onze inspanningen om beter eten – gezonder en duurzamer - bereikbaar te maken voor iedereen. Duurzaamheid is een reis waarin je de wereld in stappen steeds beter maakt. Alle stappen samen maken een grote sprong. Zo hebben we de afgelopen periode mooie initiatieven gelanceerd om voedselverspilling tegen te gaan en hebben we een deel van onze verpakkingen circulair gemaakt. Wij nemen klanten graag mee in alles wat we doen op dit gebied tijdens het Beter eten Festival dat we eind april organiseren.”